میکرودرم ابرژن

1397/09/08 تعداد بازدید: 8094
میکرودرم ابرژن

میکرودرم ابرژن یک تکنیک جدید و دقیق برای ساییدن سطح پوست است که می توان تا عمق مشخصی ازسطح پوست را لایه برداری کرد. میکرودرم ابریژن – ابریشن – (Microdermabrasion) اولین بار در سال ۱۹۸۵ در کشور ایتالیا مورد استفاده قرار گرفت. سپس در بیشتر کشورهای اروپایی به عنوان روش بدون عارضه جوان سازی پوست استفاده شد و بعد از آن در کشورهای آمریکایی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

میکرودرم ابرژن؛ تکنیکی جدید برای ساییدن و جوان سازی سطح پوست
میکرودرم ابرژن یک تکنیک جدید و دقیق برای ساییدن سطح پوست است که می توان تا عمق مشخصی ازسطح پوست را لایه برداری کرد. میکرودرم ابریژن – ابریشن – (Microdermabrasion) اولین ‌بار در سال ۱۹۸۵ در کشور ایتالیا مورد استفاده قرار گرفت. سپس در بیشتر کشورهای اروپایی به ‌عنوان روش بدون عارضه جوان‌سازی پوست استفاده شد و بعد از آن در کشورهای آمریکایی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

این روش بوسیله دستگاه خاصی انجام می شود که کریستالهای اکسیدآلومینیم با سرعت بسیار بالایی به سطح پوست برخورد می کند و در اثر برخورد شدید این کریستالها با سطح پوست باعث سایش لایه سطحی پوست می شود و دراثر مکش شدید همزمان دستگاه کریستالهای مصرف شده بهمراه سلولهای برداشته شده از سطح پوست به محفظه دیگری رفته و درپایان محتویات این محفظه تخلیه می شود.
کریستالهای اکسید آلومینیوم هیچگونه عارضه ای درسطح پوست ندارند و پزشک می تواند با توجه به وضعیت و نوع پوست قدرت و سرعت دستگاه را تنظیم نماید.

کلیه مواد و لوازم مصرفی یکبار مصرف بوده و هیچگونه احتمال انتقال بیماری وجود ندارد.

درمیکرودرم ابرژن علاوه برسایش پوست و ایجاد سلولهای پوستی جدید و جوانتر ، ضربه های میکروسکوپی کریستالهای اکسیدآلومینیوم به سطح پوست باعث تحریک کلاژن سازی در پوست می شود که می تواند در جوان سازی پوست بسیار موثر باشد . مکش همزمان نیز باعث افزایش گردش خون در سطح پوست می شود که التیام پوستی را سرعت می بخشد.


میکرودرم ابرژن جهت جوان سازی و رفع کدورت پوست، کاهش اسکار ناشی از آکنه و کاهش جوش های سرسیاه ( کومدون ) ، کاهش منافذ باز پوستی ، کاهش ابعاد اسکار بخیه ، کاهش خطوط ناشی از حاملگی بر روی پوست شکم بکارمی رود.

بدلیل سایش پوست ، انجام این روش کمی دردناک است و نیم ساعت قبل از انجام کار از کرمهای بی حسی موضعی استفاده می شود.
پس از اتمام عمل صورت شسته شده و جهت التیام پوست از کرمها و ماسک های مخصوص استفاده می شود.

قرمزی و سوزش پوست پس از میکرودرم ابرژن امری طبیعی است و پس ازچند ساعت از بین می رود و حدود ۲- ۳ روزبعد پوست کمی پوسته پوسته خواهد شد که به تدریج ظرف چند روز بطور کامل به وضعیت عادی باز خواهد گشت و کلا بیمار می تواند پس از عمل به فعالیتهای روزانه خود بپردازد و نیاز به هیچگونه استراحتی ندارد و فقط با توجه به تحریک پوست می بایست ۲ – ۳ روز در معرض آفتاب شدید قرار نگیرد.
باتوجه به عوارض ناچیز این روش نسبت به تمامی روش های لایه بردار موجود (مکانیکی ، شیمیایی) ارجعیت دارد.

دستگاه میکرودرم ابریژن چگونه کار می کند؟

با این دستگاه حساس و پیشرفته جریانی از کریستالهای ظریف اکسید آلومینیوم روی پوست باعث لایه برداری سریع میشود. ضمنا یک مکش نیز روی پوست انجام می شود که باعث جمع شدن کریستال ها از سطح پوست و همچنین بهتر شدن جریان خون به منطقه و فعال شدن سلولهای فیبروبلاست و نتیجتا ترمیم و طراوت پوست می گردد.

کاربردهای درمانی

رفع چین و چروک پوست،رفع جای جوش و آکنه،رفع جای سوختگی،رفع خراشهای روی پوست ، رفع لک ها ی ناشی از حاملگی،آفتاب سوختگی و رفع کک و مک از پوست صورت و بدن.
موارد استفاده و کاربردهای میکرودرم ابریژن

رفع جای جوش

فرورفتگی های ناشی از جوشهای قبلی و جای آکنه و جوش با میکرودرم قابل رفع است.طی جلسات لازم دارای پوست صاف و کشیده میشوید.

جوان سازی پوست

از این روش در درمان چروک های سطحی و کم عمق پوست می توان استفاده کرد.چندین جلسه درمان در این مورد بکار می رود.فواصل درمان را بر حسب وضعیت بیمار می توان تغییر داد و از هفته ای یک بار تا دو هفته یک بار فواصل را اضافه کرد . چروک های خیلی عمیق با این روش درمان نمی شوند ولی قوام کلی پوست پس از چند جلسه درمان بهتر خواهد شد و پوست شفاف تر و محکم تر می شود.

لک های پیری

این لکها یا مربوط به آفتاب بوده یا در سنین بالا در پوست های روشن دیده می شود این لک ها با میکرودرم ابریشن قابل درمان می باشد.
لک های حاملگی

مهمترین اثر میکرودرم ابریژن – ابریشن – کمرنگ یا محو کردن لکهای حاملگی است مخصوصا اگر همزمان با آن از داروهای لک بر استفاده شود.بررسی های اخیری که روی میکرودرم ابریشن انجام شده نشاندهنده افزایش ۲۰ برابری نفوذ ویتامین سی پس از یک جلسه درمان میباشد.این اثر میکرودم در لک هایی که قبلا با درمانهای ضد لک بهبود نیافته اند مشهود تر است.

درمان جوشگاه های(اسکار) آکنه و آبله مرغان

جوشگاه های زخم و اسکارها نباید زیاد عمیق باشد و معمولا” بر حسب نوع اسکار و محل و عمق آن به چندین جلسه درمان هفتگی نیاز دارد .در ترمیم جوشگاه های سوختگی نیز از این روش می توان استفاده کرد.

کوچک کردن منافذ پوست

باز شدن منافذ پوست یکی از مشکلات عمده در خانم ها و آقایان می باشد.یکی از راههای درمان این مشکل استفاده از میکرودرم ابریشن(ابریژن) است.بعد از چند جلسه درمان بعلت بافت سازی و محکم تر شدن پوست منافذ پوستی نیز کوچک تر می شود.

تمیز کردن پوست و از بین بردن کومدون های سر سیاه

برای از بین بردن جوشهای سر سیاه که بسیار شایع می باشد نیز می توان از میکرودرم ابریشن استفاده کرد.کاهش جوشهای سر سیاه پوست به کم شدن ضایعات جوشهای غرور جوانی نیز کمک خواهد کرد .

درمان ترکهای پوستی

در درمان ترکهای پوست درزمان حاملگی یا چاقی و بلوغ نیر می توان از این روش استفاده نمود که البته خیلی خوب به درما ن پاسخ نمی دهد.

چروک گردن

در درمان چروک های ناحیه گردن و ضایعات این ناحیه نیز از روش میکرودرم ابریشن می توان سود جست .

درمان و برطرف کردن تاتو یا خالکوبی

خالکوبی های سطحی پوست را نیز می توان با این روش درمان کرد یا از همراهی میکرودرم ابریشن با لیزرهای خاص جهت درمان استفاده نمود.
 

نظرات:

loader

تحقیقات معدنی خود را به ما بسپارید

آموزشگاه آزاد فنی حرفه ای پاریز
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به آموزشگاه آزاد فنی حرفه ای پاریز می باشد .